Podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych równych 15 dm i 12 dm oraz przeciwprostokątnej równej 13 dm.
a) Oblicz objętość tego graniastosłupa, wiedząc, że jego wysokość jest równa 13 dm.
b) Ile co najmniej kartonu potrzebna do zbudowania modelu tego graniastosłupa.

Plis pomóżcie... To na jutro =<

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:53:20+01:00
A) V= Pp*H
Pp= 15*12/2=90dm2

V= 90*13=1170dm3

b) Pc= 2Pp+3Pb

Pb= 15*13=195cm2

Pc= 2*90+3*195=180+585=765dm2- tyle kartonu potrzeba
2010-02-28T14:55:31+01:00
V=pole podstawy x wysokosc.
podstawa: (15x12):2
podstawa: 180:2=90 dm kwadratowych

czyli v= 90 dm x 13 dm = 1170 dm szesciennych