Odpowiedzi

2010-02-28T14:54:07+01:00
A) a- 2cm
b- 10 cm
c- 0,5 cm

x to inaczej mnożenie :D


1. 2cm x 10cm = 20cm2
20 cm2 x 2 = 40 cm2

2. 2cm x 0,5cm = 1cm2
1cm2 x 2 = 2 cm2

3. 10cm x 0,5 cm = 5 cm2
5cm2 x 2 = 10 cm2

pole całości = 40cm2 + 2cm2 + 10 cm2= 52 cm2

objętość
V= axbxc
V= 2cm x 10cm x 0,5 cm = 10cm3

b) a= 1,2 cm
1,2 cm x 1,2 cm = 1.44 cm2
1,44 cm2 x 6 = 8,64 cm2

V= a3
V= 1,2cm x 1,2 cm x 1,2 cm = 1,728 cm3

:P
54 3 54
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T14:59:05+01:00
A) objętość a*b*c

2cm
1dm = 10 cm
5 mm = o,5 cm
V= 10cm *2cm * 0,5cm = 10 cm ³

Pc = 2ac + 2bc + 2ab - pole powierzchni prostopadłościanu

a 2cm
b 1dm = 10 cm
c 5 mm = o,5 cm

Pc = (2*2cm*0,5cm)+(2*10cm*0,5cm)+(2*2cm*10cm) = 2cm ² + 10 cm ² + 40 cm ² = 52 cm ²

b) V = a³

V= 1,2cm*1,2 cm * 1,2 cm =1,728 cm³

Pc = 6*a²

6* (1,2cm*1,2cm) = 6*1,44 cm²= 8,64 cm²
106 4 106