Odpowiedzi

2010-02-28T15:09:23+01:00
W załączniku znajduje sie odpowiedź
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:26:01+01:00
No to ja zrobię recenzję książki "Kamienie na szaniec", bo ostatnio czytałam tą książkę. :P

Książka "Kamienie na szaniec", której autorem jest Aleksander Kamiński została wydana po raz pierwszy w 1943 r. lektura zalicza się do gatunku literatury faktu, więc jest jak najbardziej autentyczna i prawdziwa.
Autor postrzegany jest w książce jako "Bombaju" lub Juliusz Górecki.
To powieść w której można spotkać elementy gawendy. Książka nie była w żaden sposób wynagrodzona, lecz została podstawową lekturą, którą każdy polak powinnien przeczytać.
Tytuł pochodzi od wiersza Juliusza Słowackiego: "Testament mój".
Akcja rozgrywa się od lata 1939-1943. Głównymi bohaterami są Alek, Zośka oraz Rudy, lecz przy wydaniu pierwszy raz książki, ze względu na bezpieczeństwo, nazwiska i imiona zostały zmienione.
Książka uczy na czym tak naprawde polega prawdziwa przyjaźń.Łączyło chlopców wyjątkowe braterstwo.
W powieści bohaterowie pracują nad swoim charakterem, wzbogaceniu swej osobowości, znalezieniem swoich wad. Walczyli dla dobra narodu, lecz nie myśleli, że są bohaterami. Uczy też jak zachować się w określonej sytuacji i, że czego się podejmiemy nie należy się poddawać.
Moim zdaniem książka jest warta przeczytania i nauczyła mnie, że nigdy nie należy się poddawać, nadzieja jest najważniejsza i pozwala przetrwać.

Liczę na naj. : )