Plastikowe pudelko w ksztalcie szescianu ma pojemnosc 0.125 litra.
Inne pudelko wykonane z tego samego plastiku ma dwa razy dluzsze krawedzie.

a) jaka pojemnosc na wieksze pudelko ?
b) ile razy wiecej zuzyto do wyprodukowania wiekszego pudelka ?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T14:57:39+01:00
V1=0,125l=0,125dm sześciennych V=a do sześcianu a1=0,5dm a2=1dm V2=1*1*1=1dm sześcienny :D
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:03:47+01:00
V sześcianu=a³=0,125
a=0,5
Jeżeli a ma być dwa razy większe, to a=1
V większego pojemnika= a³=1³=1 litr
Pole większego pudełka=6a²=6*1=6,
pole mniejszego pudełka=6a²=6*0,5²=1,5
6:1,5=4
Na wykonanie większego pudełka zużyto 4 razy więcej materiału, a objętość większego pudełka wynosi 1 litr
8 4 8