Odpowiedzi

2010-02-28T15:14:55+01:00
1000 g. - 70% 40%
\ /
40 %
/ \
x g - 0% 30%

1000/x = 40%/30%
30000= 40x wszystko podziel przez 40
750g= x
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:19:03+01:00
1000g - 100%
x g - 70%

1000g * 70%
x= (kreska ułamkowa)
100%

x = 700 g (ilośc etalonu w roztworze)

x g - 100%
700g - 40%

700g * 100%
x= (kreska ułamkowa)
40%

x= 1750 g (cały roztwór po rozcieńczeniu)


1750 g - 1000g = 750 g

odp. Dolano 750 gram wody :)

Jakby były problemy to wszystkie (-) są poprostu myślnikami w proporcji a to ostatnie to odejmowanie :P
Mam nadzieje że pomogłam :D:*
2 5 2