1.podaj po trzy wyrazy pochodzące od czasownika tworzyć i rzeczownika ręka (rzeczownik, czasownik i imiesłów lub przymiotnik)
a)tworzyc--->
b)tworzyć--->
c)tworzyć--->
d)ręka--->
e)ręka--->
f)ręka--->
2.od rzeczownika głos utwórz
rzeczownik zdrobniały
przymiotnik
czasownik
3.utwórz wyrazy pochodne dodając:
przyrostek: honor--->
przedrostek: ręczyć--->

3

Odpowiedzi

2010-02-28T15:07:54+01:00
1.
a) twórca
b)tworzy
c) tworzący

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:13:54+01:00
1.
a)twórca
b)tworzy
c)tworzony
d)ręczyć
e)ręka
f)ręczny hamulec

2.
głosik
głosowy
głosić

3.
honorowy
poręczyć
1 1 1
2010-02-28T15:16:15+01:00
1.
a)tworzyc--->twórca,twórcy (rzeczownik)
b)tworzyć--->tworzą, tworzy,tworzę(czasownik)
c)tworzyć--->tworzony, tworzący (przymiotnik)
d)ręka--->rękoczyn,rączka, ręki(rzeczownik)
e)ręka--->....
f)ręka--->ręczny
2.
rzeczownik zdrobniały-głosik
przymiotnik - głośny
czasownik-głosić (to jest bezokolicznik )
3.
przyrostek: honor--->honorek
przedrostek: ręczyć--->ręka

Ps mam nadzieję że pomogłam :)
1 5 1