1.Dopisz wyrazy podstawowe:
koparka
skoczek
muszka
sypialnia
śpiewak
przeżyć
naramiennik
podgłówek
wybieg
2.Od jakich części mowy powstały następujące wyrazy:
dźwig
malutki
przychodzić
gazomierz
koparka
białawy
spis
pracodawca
3.Od przymiotników piękny i stary utwórz po 2 rzeczowniki i po 1 czasowniku
4.Utwórz rodzinę wyrazów do wyrazu rząd
5.Do wyrazu kamień dopisz 5 wyrazów pokrewnych

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:14:51+01:00
1.Dopisz wyrazy podstawowe:
koparka-kopać
skoczek-skakać
muszka-mucha
sypialnia-spać
śpiewak-śpiewać
przeżyć-życie
naramiennik- na ramiona
podgłówek- pod głowę
wybieg- bieg

2.Od jakich części mowy powstały następujące wyrazy:
dźwig- rzeczownik
malutki-przymiotnik
przychodzić-bezokolicznik
gazomierz-rzeczownik
koparka-rzeczownik
białawy-przymiotnik
spis-rzeczownik
pracodawca-rzeczownik


3.Od przymiotników piękny i stary utwórz po 2 rzeczowniki i po 1 czasowniku
Piękny:
piękno, piękność
Pięknienie się

Stary:
Starosć, staruszek
starzenie się
4 3 4
2010-02-28T15:16:02+01:00
1.
koparka-Kopara
skoczek-Skocznia
muszka-Musz
sypialnia-Spać
śpiewak-Śpiewnik
przeżyć-Przeżywać
naramiennik-Naramiączka
podgłówek-Głowa
wybieg-Biegacz
2.
dźwig-dźwignia
malutki-mały
przychodzić-chodzić
gazomierz-gaz
koparka-kopać
białawy-biały
spis-spisywać
5.kamienny,kamieć,skamieniały,kamieniarski,kamień
1 4 1