Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania.
a) Średnia arytmetyczna liczby x i liczby o 7 większej od x wynosi 20.
b) Średnia arytmetyczna trzech liczb: liczby y, trzykrotności liczby y i liczby o 10 większej od y wynosi 16.
c) Do liczby 15 dodano liczbę y a do liczby 51 odjęto y i otrzymano równe liczby.
Proszę zróbcie to szybko mam to na jutro!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:15:53+01:00
A) (x+7x):2 = 20
8x:2=20
4x=20
x=5

b) (y+3y+y+10):3=16
(5y+10):3=16
5/3y + 10/3 =16
5/3y=16-10/3
5/3y=12 i 2/3
y=8,8

c) 15+y=51-y
y+y=51-15
2y=36
y=18
2010-02-28T15:17:35+01:00
A) x=16,5
b)y=7,6
c) y=18

do tego u góry w a ma być liczba o 7 większa a nie siedmiokrotnie większa