Na wycieczkę należy zebrać pieniądze. Jeżeli każdy z uczestników wycieczki zapłaci po 75 zł, to na pokrycie kosztów wycieczki zabraknie 440 zł, a jeżeli każdy zapłaci 80 zł, to zostanie 440zł. Ile osób bierze udział w wycieczce?


Liczę na to, że rozwiązanie będzie z wszystkimi obliceniami...
Ale ze WSZYSTKIMI!!! Daję dużo punktów, więc myślę, że szybko je rozwiążecie!!

2

Odpowiedzi

2010-02-28T15:19:53+01:00
440*2=880
880/5=176
było 176ucznów
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:56:48+01:00
X - ilość uczestników
y - koszty wycieczki

75x=y-440
80x=y+440

odejmujemy obustronnie:
80x-75x=(y+440)-(y-440)
5x=880
x=176

odp w wycieczce bierze udział 176 osób
(a koszty wycieczki wynoszą 13640 zł)
2 5 2