Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T15:36:02+01:00
Jeziora:
plankton->rozwielitka->płoć->szczupak
Morza:
plankton roślinny->łódkonóg->dobijak->śledź->dorsz->tuńczyk
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:48:46+01:00
Organizmy w ekosystemie powiązane są ze sobą rożnymi zależnościami pokarmowymi ktore obrazuja łańcuchy troficzne:
*łancuch biofagów prowadzace od roślin przez roślinożerców do drapieżników
*łancuchy detrytusowe biegnące od martwej materii organicznej przez mikroorganizmy i saprofagi do drapieżników, łańcuchy pokarmowe danego ekosystemu tworzą sieć pokarmową, w której jeden gatunek może wchodzić w skład rożnych łańcuchów pokarmowych.

*producent pierwotny np: trawa morka
*konsument I rzędu np: małe ślimaki, drobne skorupiaki
*konsument II rzędu np: duże, drapieżne ślimaki i skorupiaki, małe ryby rozgwiazdy i wężowidła
*konsument III rzędu np: duże głowonogi, flądra, plamiak łupacz, zębacz smugowy
*konsument IV rzędu np: dorsz, żabnica, foki, pingwiny, płaszczki
*konsument V rzędu np: człowiek, kosogon(lis morski), mobula, orka,
*destruenci: bakterie

;)
6 2 6
2010-02-28T16:39:24+01:00
Istnieje wiele typów ekosystemów morskich. Należą tu rafy koralowe, zatoki i laguny, oceaniczne wody polarne, wody otwartego oceanu i inne.
1 1 1