Odpowiedzi

2010-02-28T15:27:31+01:00
Wysokość w trójkącie o kątach 60° 30° i 90° wynosi a√3
a√3 = 6√3
a = 6

2a to cała podstawa w trójkącie równobocznym czyli równa jest 12
pole w trójkącie równobocznym (a²√3)/4 = (12²√3)/4 = 36√3

Odp. Pole wynosi 36√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:34:50+01:00
H=6√3
a=?
P=?

h=a√3/2
6√3=a√3/2 /×2
12√3=a√3 /:√3
a=12
P=1/2×a×h=1/2×12×6√3=36√3j²
odp: pole wynosi 36√3j²