Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:53:17+01:00
Mocz pierwotny ma taki sam skład jak płyny ciała.zawiera więc m.in. mocznik,aminokwasy,glukozę,duże ilości wody,jonów(sodu,potasu,chloru,siarczanowych i fosforanowych)
Mocz ostateczny natomiast nie zawiera ani aminokwasów.Jest też bardziej stężony.Wzrasta ilość mocznika poza tym w moczu ostatecznym znajdują się też barwniki (urobilinogen i urochrom),kreatynina, kwas moczowy i jony.
30 4 30
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T16:07:18+01:00
Mocz pierwotny przypomina składem osocze tylko, że bez białka, znajdują się też w nim sub. odżywcze jak i szkodliwe.
Mocz ostateczny jest pozbawiony sub. odżywczych, aczkolwiek może się pojawić ich nadmiar.
15 2 15