Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:58:19+01:00
NaNO3 -> Na+ + NO3-
Ca(NO3)2 -> Ca2+ + 2NO3-
Fe(NO3)3 -> Fe3+ + 3NO3-
Li2SO4 -> 2Li+ + SO4 2-
BaSO4 -> Ba2+ + SO4 2- << to trochę dziwny przykład ponieważ ta sól nie rozpuszcza się w wodzie
Ga2(SO4)3 -> 2Ga3+ + 3SO4 2-
2010-02-28T16:37:56+01:00

NaNO3------>Na(+) + NO3(-)
Ca(NO3)2------>Ca(2+) + 2 NO3(-)
Fe(NO3)3------>Fe(3+) + 3 NO3(-)
Li2SO4----->2 Li(+) + SO4(2-)
BaSO4----->Ba(2+) + SO4(2-)
Ga2(SO4)3----->2 Ga(3+) + 3 SO4(2-)