Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T13:06:18+02:00
Miażdżyca polega na gromadzeniu się w wewnętrznej stronie tętnic cholesterolu i innych lipidów. Główną przyczyną tej choroby jest siedzący tryb życia ,dieta z nadmiarem tłuszczy zwierzęcych oraz palenie tytoniu. Objawy tej choroby to między innymi zaburzenia widzenia , bóle dusznicowe i niewydolność nerek. Skutek choroby to niedokrwistość ,udar lub też zawał.

Nadciśnienie jest to choroba układu krążenia której charakterystyczną cechą jest wysokie ciśnienie utrzymujące się praktycznie non stop. Przyczyną prowadzącom do tej choroby jest nadwaga ,a także nadużywanie soli kuchennej czy też branie sterydów. Właściwie dolegliwość ta nie ma charakterystycznych dla siebie cech ,pojawia się kołotanie serca bóle i zawroty głowy oraz duszności.

Zawał serca powstaje w wyniku martwicy mięśnia sercowego spowodowanego przez nadmierną ilość tłuszczu lub zablokowanie tętnicy zakrzepem krwi. Rozpoznać go możemy po bólach w klatce piersiowej ,duszności ,zimnym pocie, uczuciu strachu przed śmiercią ,pogłębiającym się szoku i nudnościach.


Mam nadzieję że pomogłam ;)




38 4 38
2009-10-19T15:44:36+02:00
<miazdzyca>Jej przyczyną są
•siedzący tryb życia
•dieta zasobna w tłuszcze zwierzęce
•cholesterol,nadwaga
•cukrzyca
•palenie tytoniu
•zaawansowany wiek
Jest skutki to:
•choroba niedokrwienna
•zawał serca
•udar mózgu
14 4 14