Odpowiedzi

2010-02-28T15:51:39+01:00
W czerwcu komputer kosztował 3400zl. Na początku wakacji jego cene obnizono o 15%.po dwóch miesiącach cvenę podwyższono o 5%.Jak jest cena komputera po podwyżce.Zapisz obliczenia.

3400 -cena początkowa

3400 *85%= 2890 (cena po 15% odbiżce)

2890* 105%= 3034,50 zł (cena po podwyżce o 5%)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:54:04+01:00
3400zł-15%*3400=
3400zł-510zł=
2890zł-tyle kosztował po 15% obniżce

2890zł+5%*2890zł=
2890zł+144.4zł=
3034,5zł-tyle kosztował po 5% podwyżki

odp.cena komputera po 5% podwyżce kosztuje 3034,5zł
2010-02-28T15:54:34+01:00
3400x15%=510
3400-510=2890
2890x5%=144,5
2890-144,5=2745,5
Liczę na naj.
1 5 1