Odpowiedzi

2010-02-28T16:25:48+01:00
1.rozmieszczenie glonow:
od gory:
-zielenice (glebokosc 0-10m)
-brunatnice(10-30m)
-krasnorosty(30-40 m)
Schemat to juz latwo sobie narysujesz;)
Moze jeszcze podam przyklady,zeby schemat byl pelniejszy
: zielenice np.salata morska
brunatnice; morszczyn pecherzykowaty
2. Chloroplasty powstaly na drodze endosymbiozy z sinicą.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:27:06+01:00
Wsród glonó morskich wyróznia się zrówno glony jednokomórkowe i wielokomórkowe . Większośc glonów wileokomórkowych jest przytwierdzana do podłoża . Przystosowały się one do trudnych warunkach ponujących na duzych głębokosciach. Szególnym problemem jest tam ograniczony dostep do światła , ponieważ:
- im większa jest głębokośc , tym mniej światła dociera do morskich głębin ,
- białe światło słoneczne składa się z wielu barw , które w wodzie docierają na różne głębokości.

Schemat :


zielenice
_________________
_____brunatnice__
_______
_________________ krasnorosty