Odpowiedzi

2010-03-01T10:43:04+01:00
Trzech chłopców pomalowało 8m płotu w czasie 2h. Ile czasu zajęłoby pomalowanie 18m takiego płotu pięciu chłopcom, gdyby pracowali z tą samą wydajnością?

3 chłopców pracuje z wydajnością 8m/h czyli: 4m/h

5ch pracuje z wydajknością 2,4m/h ( bo 3*4/5=2,4)

więc 18m pomalują razem w 18m: 2,4m/h=7,5h

W 7,5h
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T11:49:37+01:00
3chłopców- 8m/2h=4m/1h

1chłopiec=4m/1h :3=4m/3h

5chlopców*4m/3h=20m/3h

18m/x=20m/3h
20x=18*3h
20x=54h /:20
x=2,7h
2godz 7/10=2godz i 42min

Odp.5chłopcom potrzeba 2,7 godz czasu na pomalowanie 18m płotu
1 5 1