W sklepie ze słodyczami można kupić dwa rodzaje cukierków: 'pawełki' po 10zł 50gr za kilogram oraz 'marcinki' - 1,2 razy droższe od pawełków . ile reszty zostanie z banknotu o nominale 20zł po zakupie 30 dag 'pawełków' i 0,6kg 'marcinków' . zapisz obliczenie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:27:28+01:00
Pawełki-10zł 50gr
marcinki-10zł 50gr × 1,2 = 12zł 60gr

10,50×0,30=3,15 <zapisz sobie to pisemnie>

12,60×0,6=7,56 <to też>

3,15+7,56=10,71

20-10,71=9,29

odp. : Zostanie 9zł 23 gr reszty.

licze na naj. :* ;)
2010-02-28T16:29:26+01:00
X-cena cukierków marcinki, są droższe od pawełków o 1,2 raza czyli 120%
10,5zł-100%
Xzł-120%
czyli X=10,5zł×120%÷100%=12,6zł
obliczenie ceny 30dag pawełków
30dag=0.3kg
0,3kg×10,5zł/kg=3,15zł
obliczenie ceny 60dag marcinków
60dag=0.6kg
0,6kg×12,6zł/kg=7,56zł
obliczenie ceny zakupu obu rodzajów cukierków
3,15zł+7,56zł=10,71zł
obliczenie reszty z 20zł
20zł-10,71zł=9,29zł