Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:18:49+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
I roztwór:
10g subst.------100g roztworu
xg subst. -------50g roztworu
x=10*50/100
x=5g subst.
II roztwór:
25g subst.-----100g roztworu
x=25g subst.

30g subst(5g+25g)------150g roztworu(50g+100g)
xg subst.-----------------100g roztworu
x=30*100/150
x=20g subst.
x=20%
Otrzymano roztwór 20%
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T18:06:36+01:00
I roztwór:
10g subst.--->100g rozt.
xg subst. --->50g rozt.
x=10*50/100
x=5g subst.

II roztwór:
25g subst.--->100g rozt.
x=25g subst.

30g subst--->150g rozt.
xg subst.----->100g rozt.
x=30*100/150
x=20g subst.
x=20%

Otrzymano 20% roztwór.

proszę :)
1 5 1