Odpowiedzi

2010-02-28T16:41:46+01:00
X=-4
x=-2
x=2
x=15/7
x=-1
x=-2
x=-3
x=-3
x=2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:49:51+01:00
A) 3+4+0,5x=2x+13
0,5x-2x=13-7
-1,5x=6|:(-1,5)
x=-4
b) 0,1x+0,5+x+2,5=1-0,2x
1,1x+0,2x=1-3
1,3x=-2|:1,3
x=-1,5
c) 4x-4+⅔x-⅓=3x-1
4⅔x-3x=-1+4⅓
1⅔x=3⅓|:1⅔
x=2
d) 10-2x-3,5+0,5x=x-1
-1,5x-x=-1-6,5
-2,5x=-7,5|:(-2,5)
x=3
e) 2,5-0,5x-4x-10=2x-1
-4,5x-2x=-1+7,5
-6,5x=6,5|:(-6,5)
x=-1
f) ⅓x+⅓+5x+15=2-x
5⅓x+x=2-15⅓
6⅓x=-13⅓|:6⅓
x=-0,5
g) 0,2x+0,8+0,2x+0,9=-1-0,5x
0,4x+0,5x=-1-1,7
0,9x=-2,7|:0,9
x=-3
h) ⅓x-3⅓-½x-1=⅓x-⅚
-½x=3⅓|:(-½)
x=-6⅔
i) 0,5x-0,25-0,5x-0,5=1,5x-2,25
x-1,5x=-2,25+0,25+0,5
-2,5x=-1,5|:(-2,5)
x=0,6

licze na naj ; ))