Odpowiedzi

2010-02-28T16:21:16+01:00
W reakcji zobojętniania zawsze substratami jest kwas i wodorotlenek a produktami woda i sól. A te dwójki są dlatego, ponieważ zawsze gdy skończy sie zapis reakcji, trzeba ją uzgodnić. To znaczy że w produktach i substratach musi być taka sama ilość poszczególnych pierwiastków.
P.S.: Substraty to składniki przed tą strzałką, a produkty są zawsze po strzałce ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:25:54+01:00
Jak dodasz kwas do zasady to powstanie sól i woda wiadomo że sól zawiera aniony reszty kwasowej czyli w tym wypadku SO4 i kationy metalu w tym wypadku Na i tak powstaje ci sól a wiadomo że woda ma wzór h2o więc teraz musisz to wyrównać tak aby prawa strona zgadzała się z lewą. jeżeli po prawej stronie są 4 wodory to żeby po lewej było ich tyle samo to trzeba wpisać przed wzór wody 2.a inne pierwiastki z tej reakcji też tak musisz sprawadzać żeby po lewej stronie było tyle samo co po prawej