Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:19:37+01:00
Mama kupiła Olkowi spodnie i kurtkę. Za te rzeczy zapłaciła razem 332 zł. Ile kosztowały spodnie, a ile kurtka, jeżeli kurtka była 3 razy droższa od spodni?

x- cena spodni
3x- cena kurtki
332- razem

3x+x=332
4x=332 /:4
x=83
3x=249
)dp: Spodnie kosztowały 83 zł, a kurtka 249 zł...
Mam nadzieję, że pomogłam;)
3 4 3
2010-02-28T16:19:43+01:00
X- cena spodni
3x-cena kurtki
3x+x=332
4x=332
x=83 - cena spodni
3x=3*83= 249 cena kurtki
1 5 1
2010-02-28T16:20:11+01:00
Spodnie-x
kurtka-3x
x+3x=332
4x=332/:4
x=83
spodnie-x =83
kurtka 3x= 249
249+83=332
Odp. Spodnie kosztowały 83 zł, a kurtka 249 zł.