Wykonaj redukcję wyrazów podobnych, a następnie oblicz wartość liczbową wyrażenia algebraicznego:
1. 6-(5 - x) -4x dla x= -2
2. 8z-2(5z+6) + 7z - 4 dla z =¾
3. (x+y) - (x-y) dla x=0,75;y= -0,5
4. 6x² + 9z + 5x² - 8y dla x= -5;y=3;z=-1


PROSZE POMÓŻCIE!!!!JEST MI TO POTRZEBNE NA JUTRO!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:38:18+01:00
1. 6-(5 - x) -4x dla x= -2
6-5+x-4x=
1-3x=
1-3×(-2)=
1+6=7

2. 8z-2(5z+6) + 7z - 4 dla z =¾
8z-10z-12+7z-4=
5z-16=
5×¾-16=
3¾-16=-12¼

3. (x+y) - (x-y) dla x=0,75;y= -0,5
x+y-x+y=
2y=
2×(-0,5)=-1

4. 6x² + 9z + 5x² - 8y dla x= -5;y=3;z=-1
11x²-8y+9z=
11×(-5)²-8×3+9×(-1)=
11×25-24-9=
275-33=242
1 5 1
2010-02-28T16:53:59+01:00
1. 6-5+x-4x=1-3x=1+6=7
2.8z-10z-12+7z-4=5z-16=3i3/4-16=-12i1/4
3. x+y-x+y=2y=1
4. 275-9-24=275-33=242