Na dwóch parapetach siedzi razem 15 wron. Jeśli z pierwszego parapetu pofrunie na drugi parapet 7 wron, to 200% liczby wron na pierwszym parapecie będzie równe połowie liczby wron na drugim parapecie. Ile wron siedzi na każdym parapecie ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:33:32+01:00
X- pierwszy parapet
y- drugi parapet

układ równań
x+y=15
2(x-7)=0.5(y+7)

x+y=15
4(x-7)=y+7

y=15-x
4x-28=15-x+7

y=15-x
5x=50

x=10
y=5
1 5 1
2010-02-28T16:35:02+01:00
X-liczba wron na 1 parapecie
y-liczba wron na 2 parapecie

x+y=15
2(x-7)=(y+7)/2
2x-14=1/2y+3.5 / /2
x-7=1/4y+1.75

-x-y=-15
x-7=1/4y+1.75

-y-7=-15+1/4y+1.75
-y-1/4y=-15+1.75+7
-1.25y=-6.25
y=5

x+5=15
x=10

x=10
y=5

odp. Na pierwszym parapecie jest 10 wron, a na drugim 5.
1 1 1
2010-02-28T16:44:24+01:00