Odpowiedzi

2010-02-28T16:34:58+01:00
Bo jest na jej terenie dużo ludów o różnej narodowości. Patrząc na przykładzie kogoś pochodzącego z Chin, Rosji i Indii, są to zupełnie inni ludzie, przystosowani do różnych warunków.
Ponadto przez Azję rozciągają się wszystkie strefy klimatyczne.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:35:02+01:00
Azja jest kontynentem największych kontrastów, występują tu najwyższe na Ziemi góry, najgłębsze jezioro (Bajkał), największe jezioro (Morze Kaspijskie), a na kontynencie występują wszystkie rodzaje klimatu od polarnego po tropikalny wraz z jego odmianą klimatem monsunowym, który kształtuje warunki wodne na wielu interesujących z akwarystycznego punktu widzenia obszarach Indii, Azji południowo-wschodniej i Chin. Dla dokładnego dobrania organizmów do akwarium odtwarzającego interesujący nas biotop nie wystarcza niestety samo stwierdzenie, że rybki i roślinki występują na tym samym obszarze geograficznymi w danym jeziorze lub rzece. Wszak na tym samym obszarze mogą występować i często występują różne rodzaje wód, w których występują różne często bardzo odmienne warunki fizyko-chemiczne wody a co za tym idzie różne zespoły ryb, roślin i innych organizmów żywych. Zupełnie inne rośliny i zwierzęta będą występowały w płytkim bajorze położonym niedaleko jeziora, w którym to z kolei będą występować już dużo bardziej wymagające rybki, inny zespół roślinno-zwierzęcy będzie żył w wartkim potoku, który może do wspomnianego już jeziorka wpływać a zupełnie inny zestaw gatunków znajdziemy w wolno płynącej rzece wypływającej z tego samego jeziora, a jeszcze inaczej będzie wyglądać życie na polu ryżowym zalanym wodą i w rowach nawadniających to pole położonych nad daną już rzeką. Warunki wodne mogą ulegać diametralnym zmianom nawet w tym samym zbiorniku w zależności od pory roku. Doskonałym przykładem zróżnicowania warunków jest rzeka Ganges, która ma swoje źródła w Himalajach a kończy swój bieg tworząc rozległą deltę uchodząc do Zatoki Bengalskiej. U źródeł ma czystą lodowato zimną wodę a u ujścia wraz z Brahmaputrą mętne wody niosą ogromną ilość materiału skalnego i mają temperaturę typową dla wszystkich wód tropikalnych.
5 3 5