Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T16:50:34+01:00
Wojtek z Anią mają razem 31 lat. 5 lat temu Wojtek był starszy od Ani o 3 lata. Ile lat ma każde z nich obecnie?
x- obecny wiek Ani
y- obecny wiek Wojtka
x-5- wiek Ani 5 lat temu
y-5- wiek Wojtka 5 lat temu
31- razem

x+y=31
x-5+3=y-5


x+y=31
x-y=-5+2


x+y=31
x-y=-3
metoda przeciwnych współczynników

2x=28
x=14
14+y=31
y=31-14
y=17- Obecny wiek Wojtka
x=14- Obecny wiek Ani
Mam nadzieję, że pomogłam;)
2 3 2
2010-02-28T16:51:55+01:00
31-5=26- wiek wojtka 5 lat temu
26-3=23-wiek ani 5 lat temu

odp:wojtek ma 17 lat a ania 14 lat
1 1 1
2010-02-28T16:52:39+01:00
X-wiek Wojtka
y-wiek Ani

x+y=31
y-5+3=x-5

x=31-y

y-2=31-y-5
2y=28 /:2
y=14

x=31-14=17

Odp. Ania ma 14 lat, a Wojtek 17.
1 5 1