1pan Mirek ma kwadratową działke o powierzchni 9 arów , a działka pani JuLII jest prostokątna i ma wymiary 28m na 32m ktore z nich ma wieksza dzialke i o ile
2Ile desek 4 metrowych o szerokości 20 cm trzeba zużyć za załorzenie podłogi w kwadrotowym pomieszczeniu o boku 6 m
3 Obwód prostokątnego placu ma 480m Jego dluższy bok jest o 40m dłuższy od kroszego jaką powierzchnie ma ten plac

2

Odpowiedzi

2010-02-28T17:18:47+01:00
1.
Pan Mirek- 6a=600m²
Pani Julia- 28*32=896m2

odp. Pani Julia ma większą działke.

2.
długość- 4m
szerokość- 20cm=0.2m

pole pow. deski= 4m*0.2m=0.8m²
pole pow. pokoju- 6m*6m=36m²

ilośc desek- 36m²/0.8m²=45

odp. Potreba 45 desek.

3.
x-dłuższy bok
y-krótszy bok

2x+2y=480m
y-40m=x+40m

-2y=-480m+2x
2y-80m=2x+80m

-80m=-480m+2x+2x+80m
-80m=-400m+4x
4x=320m
x=80m

160m+2y=480m
2y=320m
y=160m

x=80m
y=160m

pole pow. placu=80m*160m=12800m²

odp. Pole pow. placu jest równe 12800m².
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:30:55+01:00
1.
1ar=100 m²
działka Julii :28m*32m=896m² =8,96 ara

9-8,96=0,04
Pan Mirek ma większą działkę od pani Julii o 0,04ara
2,
4m*0,2m=0,8m²- powierzchnia jednej deski
6m*6m=36m² -powierzchnia podłogi

36/0,8=45- tyle trzeba użyć desek
3,
2a+2b=480
a=b-40
2*(b-40)+2b=480
2b-80+2b=480
4b=480+80
4b=560/4
b=140
a=140-40=100
P=a*b
P=140*100
P=14000