Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T14:54:45+02:00
A.8(x+3)-7(x-2)<0
8x+24-7x+14<0
x < -38

b.-3(y-2)+4(2y+2)>-y-2
-3y+6+8y+8 > -y-2
-3y + y + 8y > -2-6-8
6y > - 16 |:6
y > -2 2/3

c.-1,2(2z-3)-2(0,6+4z)≤2,4(z+2)
-2,4z + 3,6 - 1,2 - 8y ≤ 2,4z + 4,8
-2,4z - 2,4z - 8y ≤ 4,8 - 3,6 + 1,2
- 12,8z ≤ 2,4 | :(-12,8) (jak się mnoży razy - to się odwraca znak)
x ≥ 0,1875

d. 0,5(5t+0,5)≥ 0,3(8-3t)-2t+8,65
2,5t+0,25 ≥ 2,4 - 0,9t - 2t+8,65
2,5t + 0,9t + 2t ≥ - 0,25 + 2,4 +8,65
5,4t ≥ 11,3 |: 5,4
t ≥ 2,0(925)

e.-[2,5-2(3x-0,5)-x]<0,5(x-3)+2x
-(2,5-6x+1-x) < 0,5x + 1,5 + 2x
-2,5 + 6x -1 + x < 0,5x + 1,5 + 2x
-2,5 -1 - 1,5 < -6x-x+0,5x+2x
-5 > - 4,5x | :(-4,5)
1,(1) < x
1 5 1
2009-10-19T15:45:25+02:00
A)
8x+24-7x+14<0
x<-38

b)
-3y+6+8y+8>-y-2
6y>-16/:6
y>2 2/3

c)
-2,4z+3,6-1,2-8z≤2,4z+4,8
-12,8z≤2,4/:12,8
x≥0,1875

Tych dwóch ostatnich to nie wiem. A z trudne dla mnie :):).