Tama budowana na rzece jangcy będzie,po zakończeniu budowy w 2009 roku , największą konstrykcją tego typu na świecie ma mieć 180 m wysokości i długość 12,5 razy większą .oblicz pole powieszchni tamy .wynik podaj w m2 i km2. 1 km 2 ma 1000000m2 zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:15:46+01:00
180*12,5=2250 dluosc tamy
pole pow. 2250*180=40500m2
2010-02-28T17:19:30+01:00
180 m x (180m x 12,5) = 180 m x 2250 m = 405000 m2
405000m2 = 0,405km2