Odpowiedzi

2010-02-28T17:21:55+01:00
Zimorodek to niewielki ptak rybożerny z rodziny zimorodkowatych, zamieszkujący w południowej i środkowej Europie, północnej Afryce i południowej Azji w pasie od Dekanu po Archipelag Malajski. Nie odbywa regularnych wędrówek, pojedyncze osobniki zimują nad niezamarzającymi zbiornikami, pozostałe przelatują do południowej części areału lęgowego.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:33:35+01:00
Zimorodek - malutki ptak rybożerny, zamieszkuje południową i środkową Europę, północną Afrykę i południową Azję. Nie odbywa regularnych wędrówek, pojedyncze osobniki zimują nad niezamarzającymi zbiornikami, pozostałe przelatują do południowej części areału lęgowego.Mieszka w wygrzebanej w urwisku norze, czasem dość daleko od brzegu (stąd pierwotna nazwa ziemorodek).Sylwetka jest nieproporcjonalna – sama głowa i dziób zajmują prawie długość tułowia.

Jego ubarwienie:
•Głowa i grzbiet niebieskie z zielonym, metalicznym połyskiem •Środek grzbietu i sterówki błękitne
•Gardło i policzki Białe
•Lotki ciemne
•Zewnętrzne chorągiewki niebieskozielone
•Spód ciała cynamonowy
•Dziób szary
•Nogi czerwone


Objęty ścisłą ochroną gatunkową. !!