Dziadku, ile masz lat?
-jestem o 10 lat starszy od cioci Asi, a o 20 lat młodszy od stryjenki Michasi.
-a ciocia Asia ile ma lat?
-jest dwa razy starsza od Jurka.
a ile lat ma stryjenka Michasia?
-jest trzy razy starsza od Jurka.
-a Jurek ile ma lat?
-to już oblicz sobie sama.
Ile lat ma Jurek? Ile lat ma dziadek?


Proszę o szybkie rozwiązanie i wypisanie danych i szukanych...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:27:58+01:00
D - wiek dzadka
a - wiek cioci Asi
s - wiek stryjenki Michasi
j - wiek Jurka

d=a+10
d=s-20
a=2j
s=3j


d=2j+10
d=3j-20

2j+10=3j-20 / -2j+20
30=j Odp1: Jurek ma 30 lat.

d=a+10
a=2j=2*30=60
d=60+10=70

Odp2: Dziadek ma 70 lat.

pozdrawiam;)




55 4 55
mogłeś dać xd wiek dziadka , ax wiek cioci Asi i tak dalej ... Było by łatwiej bo to jest na rozwiązanie zadań z niewidomej . Pani by się kapła ;)
2010-02-28T19:42:28+01:00
Y-wiek dziadka

ciocia asia y-10<10lat mlodsza>
michasia y+20 <10lat starsza>

Jurek (y-10)/2 <2razy mloszy od asi
(y+20)/3 <3razy młodszy do michasi>

(y-10)/2=(y+20)/3 /*6(wspólny mnożnik aby skrócić ulamek
3y-30=2y+40 / -2y, +30
y=70

dziadek ma 70, asia 60, michasia 90, jurek 30
31 4 31