Odpowiedzi

2010-02-28T17:22:31+01:00
100 % - wszystkie dzieci
50 % - dzieci grające w piłkę
10 % - biegające dzieci
20 % gra w gumę
6 - dzieci w piaskownicy

100 % - (50% + 10% + 20%) = 20% - dzieci bawiące się w piaskownicy

20% -->6 dzieci
100% --> 6 * 5
100 % --> 30 dzieci
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:32:41+01:00
Witaj
ponieważ np. 20% to tosamo, co 20/100 czyli 0,20 czyli 0,2 i jest szybciej,to
zamiast 20%*x/100% lepiej pisać od razu 0,2x

x-liczba dzieci na placu zabaw
0,5x-grają w piłkę
0,1x- biegają i krzyczą
0,2x-gra w gumę
6 sztuk w piaskownicy

x = 0,5x + 0,1x + 0,2x + 6
x = 0,8x + 6
0,2x = 6
x = 6/0,2 = 30 dzieci było na placu zabaw.

...............................pozdrawiam
1 5 1
2010-02-28T18:47:47+01:00
X = 0,5x + 0,1x + 0,2x + 6
x = 0,8x + 6
0,2x = 6
x = 6/0,2 = 30

Odp. Na placu jest 30 dzieci.