Odpowiedzi

2010-02-28T17:37:55+01:00
Wczoraj zjadłam dwa pączki.
Zajęłam pierwsze miejsce w konkursie poetyckim.
Ugotowałam bratu pół litra mleka.
W piaskownicy bawiło się troje dzieci.
Każda postać ma dwoje uszu.
Mam piątkę z wf-u na półrocze.
W walentynki widziałam dwoje zakochanych ludzi.
Ćwierć to inaczej pół połowy.
Przed feriami w klasie było tylko dziesięcioro uczniów.
Dwa razy nie zdałam do 3klasy gimnazjum.
Mój brat ma troje skrzypiec.
Na polu pasie się osiem krów.
Kolega mojego wujka ma cztery konie.
Dwaj mężczyźni piją alkohol u mnie pod blokiem.
Moja siostra ma dużo zabawek.
Tort ma podwójny biszkopt.
Mama setny raz mi powtórzyła żebym posprzątała pokój.
Na zakupach wydałam osiemdziesiąt złotych.
Na wycieczce w Niemczech kupiłam bluzę za pięćdziesiąt Euro.
W kurniku są trzy kury i troje kurcząt.
Na Święta Wielkanocne ugotowałam sześćdziesiąt jajek.
W moim mieszkaniu są trzy pokoje.
We wtorek mam osiem lekcji.
Mam Wielu przyjaciół.
Trzykrotni byłam w Warszawie z rodzicami.
Po niebie leciało szesnaście kruków.
W dzisiejszej pracy domowej ułożyłam trzydzieści zdań.
Zazwyczaj siedzę w drugiej ławce w rzędzie pod ścianą.
Pewna pani urodziła trojaczki.
Na talerzu leży pięć ciastek.


Mam nadzieje że dobrze więc proszę o Naj ;)
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:59:58+01:00
1.Moja siostra ma dwa lata - dwa liczebnik główny
2.Mam piąty numer w dzienniku - piąty liczebnik porządkowy
3.Jutro kupię pół chleba - pół liczebnik ułamkowy
4.Moja ciocia ma dużo kur - dużo liczebnik nieokreślony
5. Dziś w szkole było sześcioro dzieci - sześcioro liczebnik zbiorowy
6. Moja ulubiona liczba to siedemnaście - siedemnaście liczebnik główny
7. Mój brat był drugi w biegu na km - drugi liczebnik porządkowy
8. Kilka razy brałam udział w zawodach sportowych - kilka liczebnik nieokreślony
9.Jedna jaskółka wiosny nie czyni - jedna liczebnik główny
10.Jedenaścioro dzieci otrzymało wyróżnienia - jedenaścioro liczebnik zbiorowy
11.Poproszę półtora kilograma kapusty kiszonej - półtora liczebnik ułamkowy
12. Byłem pierwszy na mecie - pierwszy liczebnik porządkowy
13. Mam osiem lat - liczebnik główny
14. W sklepie jest dużo ludzi - dużo liczebnik nieokreślony
15. Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść - sześć liczebnik główny
16. Na wywiadówce było ośmioro rodziców - ośmioro liczebnik zbiorowy
17. Mało jest osób , które lubią się uczyć - mało liczebnik nieokreślony
18. Kilkadziesiąt osób wybrało się na koncert - kilkadziesiąt liczebnik nieokreślony
19. W naszej klasie jest dwadzieścia osób - dwadzieścia liczebnik główny
20. Jedenasty raz startuję w konkursie geograficznym - liczebnik porządkowy
21. Moja siostra ma osiemnaście lat - osiemnaście liczebnik główny
22. Niewiele pieniędzy znajduję się w mojej skarbonce - niewiele liczebnik nieokreślony
23. Mam w domu dwa chomiki - dwa liczebnik główny
24. Mój rozmiar buta to trzydzieści dziewięć - trzydzieści dziewięć liczebnik główny
25. Moja ciocia wiele razy była w Hiszpanii - wiele liczebnik nieokreślony
26. Mój tata ma siedmioro rodzeństwa - siedmioro liczebnik porządkowy
27. Jedenaście to mój numer domu - jedenaście liczebnik główny
28. Każdy kij ma dwa końce - dwa liczebnik główny
29. Już piąty raz jadę do Częstochowy - piąty liczebnik porządkowy
30. Moja babcia ma sześćdziesiąt lat - sześćdziesiąt liczebnik główny
18 4 18