Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T17:31:28+01:00
Londyn 0°
2h16min=136min
136:4=34°

34°E
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:34:21+01:00
Dl geograf Londynu to 0*
jak wiadomo slonce "porusza" sie o 1* co 4 min
zamieniajac 2g16m na min mamy 2*60+16=136 min
zamieniamy min na stopnie 136/4=34

0*-34*=-34*
jako ze wynik nie moze byc mniejszy od zera a mamy dwi polkule, wschodnia i zachodnia to szukana miejscowosc lezy na 34* szerokosci geograficznej zachodniej.

w razie pytan pisz na pw

PS: dokladna szer geograf Londynu to 0'07"W, ale wydaje mi sie ze nie ma to znaczenia odnosnie zadania ze szkoly