Odpowiedzi

2010-02-28T17:28:54+01:00
To znaczy, że sprawcę każdego złego postępku niepokoi sumienie oraz obawa, że zostanie zdemaskowany i nie dają mu spokoju tak, jak gdyby mu się paliła czapka.
26 4 26
2010-02-28T17:29:03+01:00
To znaczy, że sprawcę każdego złego postępku niepokoi sumienie oraz obawa, że zostanie zdemaskowany i nie dają mu spokoju tak, jak gdyby mu się paliła czapka.

że tak jakby gryzie go sumienie :D

osoba winna nieustannie odczuwa zagrożenie przed tym, że ktoś ją zdemaskuje
28 3 28
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:29:59+01:00
Przysłowie to oznacza, że każdy kto popełni jakiś czyn zły to potem bedzie miał wyrzuty sumienia. To jakoś do niego nie bedzie pasowało.
Na złodzieju czapka gore czyli widać, że ma on nieczyste sumienie. Po prostu jeżeli robisz źle to prędzej czy później to się wyda, bedzie się z tym źle czuł.
30 3 30