Odpowiedzi

2010-02-28T17:31:38+01:00
C6H12O6-----------drożdże, 34-37C--- >; 2 C2H5OH +2 CO2
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T17:33:10+01:00
Jest duzo sposobow otrzymywania etanolu,napsialas w liczbie pojedynczej to pewnie chcesz jaka kolwiek, napsize Ci rakcje uwodnienia alkenow:
C2H4 + H20 -> CH3-CH2-OH
katalizatorami sa H3PO4 I SiO2, temepratura raz duze cisnienie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:36:28+01:00
Jest to fermentacja alkoholowa, szereg reakcji enzymatycznych polegających na przekształceniu sacharydów (cukru) w etanol i dwutlenek węgla. pod wpływem drożdży.

C₆H₁₂O₆ ----drożdże---> 2 C₂H₅OH + 2 CO₂


fermentacja dla zaawansowanych:
C₆H₁₂O₆ ----drożdże---> 2 C₂H₅OH + 2 CO₂ + 2 ATP + 173 kJ/mol