Rozwiąż , (wyrażenia algebraiczne ) ;)

1\3(z+6)=4
1-3x+5x-7
0,3-0,4x=0,8-0,3
3\4x-0,4x=8,5x
3\7x=1,4=-0,1x
5y+1=2(y-5)
0,3(1-0,4x)=-0,42
1\3z-6=4
3\4(x-0,2)=3,5x
0,1(5-3x)=x
1\7(x+1,4+0,1

aaaa , i jak coś to np. 1\7 to jest jedna siódma w ułamkuu xD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:53:29+01:00
⅓(z+6)=4
⅓z + 6/3 = 4
⅓z+2 = 4
⅓z=4-2
⅓z=2 |:⅓
z = 2*3
z=6

1-3x+5x-7
-3x+5x = 7-1
2x = 6 |:2
x=3

0,3-0,4x=0,8-0,3
-0,4x = 0,8-0,3-0,3
-0,4x = 0,8-0,6
-0,4x = 0,2 |:(-0,4)
x = -0,5

¾x-0,4x=8,5x
¾x-4/10x-8,5x = 0
¾x-4/10x- 85/10x = 0
30/40x - 16/40x - 340/40x = 0
-326/40x = 0 |:(-326/40)
x=0


3\7x=1,4=-0,1x - źle napisane chyba..

5y+1=2(y-5)
5y+1 = 2y-10
5y-2y = -10-1
3y = -11 |:3
y = -11/3
y= -3⅔

0,3(1-0,4x)=-0,42
0,3-0,12x = -0,42
-0,12x = -0,42-0,3
-0,12x = -0,72 |:(-0,12)
x=6

⅓z-6=4
⅓z = 4+6
⅓z = 10 |:⅓
z = 10*3
z= 30

¾(x-0,2)=3,5x
¾x-12/40 = 3,5x
¾x-3,5x = 12/40
¾x-35/10x = 12/40
30/40x-140/40x = 12/40
-110/40x = 12/40 |:(-110/40)
x= 12/40 * (-40/110)
x=-480/4400 = -6/55

0,1(5-3x)=x
0,5-0,3x=x
-0,3x-x = 0,5
-1,3x = 0,5 |:(-1,3)
x = 0,5:(-1,3)
x=½*(-3) = -3/2 = -1½

1\7(x+1,4+0,1 <- ?
2010-02-28T17:58:31+01:00
A)
1/3(z+6)=4
1/3z + 2 = 4
1/3z = 4 - 2
1/3z = 2 /: 1/3
z = 6

b)
1-3x=5x-7 (wydaje mi sie że źle zapisałaś działanie ;) )
-3x - 5x = -7 - 1
-8x = -8 / : (-8)
x = 1

c)
0,3 - 0,4x = 0,8 - 0,3
-0,4x = 0,2 /: (-0,4)
x = -1/2

d)
3\4x-0,4x=8,5x (tu też chyba coś zknociłaś ;P )
???

e)
3\7x=1,4=-0,1x (dwa razy równa się ? ;P To raczej też źle przepisałaś xD )

f)
5y+1=2(y-5)
5y + 1 = 2y - 10
5y - 2y = -10 - 1
3y = -11 /: 3
y = - 11/3
y = - 3 2/3 (minus trzy i dwie trzecie jak by co ;) )

g)
0,3(1-0,4x)= -0,42
0,3 - 0,12x = - 0,42
- 0,12x = - 0,42 - 0,3
- 0,12x = - 0,72 / : (-0,12)
x = 6

h)
1\3z - 6 = 4
1/3z = 4 + 6
1/3 z = 10 / : 1/3
z = 30

i)
3\4(x-0,2)=3,5x
0,75x - 0,15 = 3,5x
0,75x - 3,5x = 0,15
-2,75x = 0,15 /: (-2,75)
x= to mi nie wyjdzie ;/,jak coś to popatrz czy dobrze przepisałaś;P

j)
0,1(5-3x)=x
0,5 - 0,3x = x
-0,3x - x = - 0,5
-1,3x = - 0,5 / : (-1,3x)
x = to samo co wyżej ;/

k) 1\7(x+1,4+0,1 ani równa się ani nawiasu xD

Więcej nie moge ci pomóc ;)
Chyba że dasz jakąś poprawioną wersje ^^