1 zadanie
W obwodzie płynie prąd o natężeniu 2 A. Oblicz, jakie napięcie panuje na końcach opornika, którego rezystancja wynosi 10 (omów chyba tak to sie pisze :P)

zadanie 2

Przez żelazko płynie prąd o natężeniu 8 A. Oblicz rezystancję żelazka, wiedząc, że zasilane jest napięciem sieciowym (220 V)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T14:54:04+02:00
1 zadanie
W obwodzie płynie prąd o natężeniu 2 A. Oblicz, jakie napięcie panuje na końcach opornika, którego rezystancja wynosi 10Ω

Rezystencja to inaczej opór.
I=2A
R=10Ω
U=?

I=U/R =>U=IR [A/Ω=V]
U= 2*10=20V

zadanie 2
Przez żelazko płynie prąd o natężeniu 8 A. Oblicz rezystancję żelazka, wiedząc, że zasilane jest napięciem sieciowym (220 V)
I=8A
U=220V
R=?

I=U/R => R=U/I [V/A=Ω]
R=220÷8=27,5Ω
5 5 5
2009-10-19T14:57:31+02:00
Zad 1)
I=2A
R=10ohm
U=?
U=I*R
U=2*10
U=20V

zad 2)
I= 8A
U=220V
R=?
R=U/I
R=220/8
R=27,5ohm
1 5 1