1.wyjaśnij co znaczą wyrazy :
(krótko proszę)
-kręgowce
-zapłodnienie

2.jak uchronić się przed przyczepieniem się do skóry kleszczzy? co zrobić popowrocie z lasu?

3. napisz w punktach jaką rolę pełni mmuszla u ślimaka?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:42:39+01:00
1
kręgowce - podtyp zwierząt zaliczanych do strunowców, których wyróżniającą cechą jest posiadanie kręgów lub kręgosłupa.

zapłodnienie - połączenie się jąder komórek rozrodczych (kariogamia komórki rozrodczej męskiej i żeńskiej), w wyniku czego powstaje nowa komórka nazywana zygotą.

2
Aby uchronić się od ugryzienia kleszcza idąc do lasu, należy: -Nosić długie spodnie -Mieć na sobie śliski płaszcz (najlepiej przeciwdeszczowy) aby kleszcz się tak łatwo nie przyczepił - Nosić długie, kryte buty -Spryskać się jakimś sprayem przeciw kleszczom. Po powrocie do domu należy dokładnie otrzepać swoje ubranie i dokładnie się obejrzeć

3
chroni przed drapieżnikami,
urazami,
stanowi miejsce przyczepu dla mięśni,
chroni ślimaki lądowe przed utratą wody.
2010-02-28T17:42:42+01:00
1. Kręgowce - podtyp zwierząt, należący do typu strunowców. Charakteryzują się wyraźną symetrią dwuboczną i zaznaczoną w wielu miejscach metamerią ciała. W szkielecie kręgowców występują chrzęstne i kostne elementy szkieletowe, wyróżnia się szkielet osiowy w postaci struny grzbietowej lub kręgosłupa, czaszkę i szkielet kończyn

Zapłodnienie - połączenie się męskich i żeńskich komórek rozrodczych (plemnika i jajnika).

2. Aby uchronić się przed kleszczami należy dokładnie okryć swoje ciało, aby nie mógł się wślizgnąć. Oczywiście istnieją również preparaty do odstraszania kleszczy, lecz nie zawsze one działają. Po każdym powrocie z lasu należy dokładnie obejrzeć ciało, aby zobaczyć, czy nie wbił nam się kleszcz.

3.
1. Szkielet zewnętrzny
2. Pełni funkcje ochronne.
3. Schronienie.
4. Dom dla ślimaka.
1 5 1
2010-02-28T17:45:22+01:00
1. kregowce jest to rodzina ssakow posiadajacych kregoslup i kregi szyjne.

zaplodnienie to polaczenie sie zenskiej komorki jajowej i meskiej plemnika, w wyniku czego powstaje zygota.

2. aby uchronic sie przed przyczepieniem kleszczy do skory nalezy spryskac sie odpowiednim preperatem odstraszajacym kleszcze, a przede wszystkim zadbac o dobre ubranie i nakrycie glowy, tak aby cialo bylo zasloniete. po powrocie z lasu nalezy dokladnie obejrzec cialo.

3. muszla slimaka pelni funkcje :
- mieszkalna
- ochronna
1 1 1