Odpowiedzi

2010-02-28T17:39:36+01:00
Płóca i skrzela.
Kończyny zakończone błoną pławną.
długie tylnie kończyny.
Gługi język.
Pokryte śluzem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:39:59+01:00
Do życia na lądzie:
-Ciało spłaszczone grzbieto-brzusznie.
-Długie silnie umięśnione kończyny tylne.
-Oczy osłonięte powiekami.
-Palczaste kończyny.
-Wilgotna skóra umożliwiająca wymianę gazową.
-Workowate płuca.

Przystosowania do życia w wodzie:
-Opływowy kształt ciała.
-Śluz na skórze.
-Długie silne mięśnie kończyn tylnych.
-Oczy pokryte powieką.
-Nozdrza umieszczone na grzbietowej stronie głowy.
-Wymiana gazowa całą powierzchnią ciała.
-Młode posiadają skrzela.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T17:40:25+01:00
W wodzie
czaszka połączona z kręgosłupem za pomocą 2 kłykci potylicznych,daje możliwość wykonywania ruchów potakujących
dwie pary kończyn przystosowanych do skakania i pływania
oddychają powietrzem atmosferycznym oraz przez skórę

na ladzie
1.lepki język umożliwia chwytanie owadów. 2.oczy pokryte powiekami. 3.silnie umięśnione kończyny tylne. 4.oddychają płucami. xD