Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T17:41:05+01:00
15g=20%
x g=100%
............
x=15×100:20
x=75g= ilosc roztworu

75g-15g=60g musi być wody
1 5 1
2010-02-28T17:45:04+01:00
W jakiej ilości wody należy rozpuścić 15g wodorotlenku sodu , aby otrzymać roztwór 20procętowy ?

ms - 15 g
Cp - 20 %

Cp = ms/mr * 100%
mr = 100 * ms/cp
mr = 100* 15/20
mr = 75g

mr = ms + mwody
75 g - 15 g = 60 g ( wody)
5 4 5