Odpowiedzi

2010-02-28T18:01:44+01:00
2x + 32 * 3 + 16 * 12 = 400
2x + 288 = 400
2x = 112/2
x = 56

Fe₂ (SO₄)₃ - siarczan (VI) żelaza
masa żelaza 56 u
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:03:11+01:00
Ustal wzór siarczanu (VI) metalu trójwartościowego o masie cząstkowej 400u.

X₂(SO₄)₃= 2x + 32u*3 + 16u*4*3=400u

2x + 32u*3 + 16u*4*3=400u

2x=400u- 96u-192u
2x=112 /:2
x=56u

szukany metal to Fe.
1 5 1