Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T17:49:29+01:00
Osiągnięcia Karola Wielkiego
-podbicie Sasów
-stworzenie potężnego imperium
-odnowiciel cesarstwa zachodniego
-podbicie Longobardów i Bawarów
-założenie Marchii Hiszpańskiej
-rozbicie Awarów
-narzucenie zwierzchnictwa Słowianom połabskim
2010-02-28T17:56:08+01:00
Ujednolicił pismo.
Opanował Półwysep Iberyjski aż po rzekę Ebro.
Odnowił kulturę łacińską.
Usprawnił system administrowania (stworzenie marchii i hrabstw).
Zbudował wiele pałaców i kościołów.
Wprowadził do obiegu funty i denary.
Przyjął z rąk papieża koronę cesarską.
Podbił Saksonię. Założył Święte Cesarstwo Rzymskie.
2010-02-28T18:15:48+01:00
Odnowił naukę i kulturę łacińską
podbił Sasów
Odnowienie cesarstwa zachodniego
Sprawne działanie administracji
Tworzenie imperium
Sprowadzenie na swój dwór wielu wybitnych uczonych
Umacnianie wiary chrześcijańskiej