Spośród poniższych danych wybierz potrzebne informacje do udzielenia odpowiedzi na pytanie: Ile kilogramów mleka potrzeba na zrobienie jednej kostki masła? Wynik zaokrąglij do 0,1kg.

(1)Masło to tłuszcz jadalny w postaci stałej, który otrzymuje się z mleka.
(2)3,5% masy mleka to masa tłuszczu.
(3)Jedna kostka masła ma masę0,25kg.
(4)Masło składa się z ok.82% tłuszczu i 16% wody.

2

Odpowiedzi

2009-10-19T15:00:16+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T15:01:07+02:00
Bierzemy pod uwage punkty:

(3)Jedna kostka masła ma masę0,25kg.
(4)Masło składa się z ok.82% tłuszczu i 16% wody.

obliczamy 85% z całej masy kostki masła

85% * 0,25 kg = 0,2125 kg

0,2125 kg w przybliżeniu 0,2 kg :)