Odpowiedzi

2010-02-28T17:49:44+01:00
140*70=9800cm2

powierzchnia 1 puszki to:
2pp+4pb
2*35*20+4*20*10=2200cm2

9800/2200=ok. 4 puszek
2010-02-28T17:52:55+01:00
Pc= 2*35*20 + 2*10*20 +2*10*35=1400 +400+700 =2500
p b= 9800

9800/2500=3,92 czyli mozna zorbić 3 cłae puszki
pojemność pusze wynosi 3*10*20*35=21000cm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T19:14:33+01:00
Najpierw policzmy pole powierzchni arkusza blachy:
140cm×70cm=9800cm²

następnie pole powierzchni 1 puszki:
Pp=2ab×2bH×2aH
Pp=2×35cm×20cm+2×20cm×10cm+2×35cm×10cm
Pp=2500cm²

Teraz dzielimy pole powierzchni arkusza blachy przez pole powierzchni 1 puszki żeby dowiedzieć się ile puszek mozna z tej blachy wykonać ;)
9800/2500≈3.92
Z tej blachy możemy wykonać 3 puszki.

Objetość obliczymy ze wzoru:
V=a× b× h
V=35cm×20cm×10cm
V=7000cm³

7000cm²×3=21000cm³
Jaką pojemność będą miały wszystkie te puszki ?
Odp. 21000cm³