Help me! ;((( Mam to na jutro, a dla mnie matma to czarna magia..; / A tym bardziej te zadanie.. Dlatego daje naj, tylko proszę pomóżcie mi! :(((

. ` 1. W trapezie ABCD o polu 44cm2 podstawa AB ma długość 15,5cm, a wysokość tego trapezu wynosi 4cm.
a) Oblicz długość podstawy CD
b) Wylicz pola trójkątów ACD i BCD
c) Oznacz przez ,,O’’ punkt przecięcia przekątnych i uzasadnij, że trójkąty AOD i BOC mają równe pola.
. ` 2. W załączniku.. :)

3

Odpowiedzi

2010-02-28T17:56:17+01:00
P=(a+b)Xh:2
P=44cm
b=15,5cm
h=4cm
więc:
a)15,5x2=31
44-31=13
CD=13
2010-02-28T17:56:55+01:00
1. a) P trapezu: 1/2*h*(a+b)= 1/2 * 4*(15,5cm+x)= 44 cm
(15,5+x)*2= 44 cm
31+2x= 44 cm
2x= 13cm
x= 6,5 cm
b)

2.
8
30
63
59y=118zł
y= 2 zł
x= 3 zł

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:03:32+01:00
A) długość podstawy= 6.5 cm bo P= 1/2 (a+b) * h
44cm2= 1/2 (a+b) * 4
44cm2= (a+b) * 2
44cm2= (15,5 + b) * 2 czyli 2 razy ile zeby wyszło 44?? 44cm2= 22 * 2

b) P= 1/2 * a * h
P= 1/2 * 15.5 * 4
P= 31 to są te same trojkąty wiec pole mają takie same

c) są takie same gdyz jest to rownoległobok rownoramienny i ma te same kąty pomiedzy ramionami a podstawami i podstawy te są równoległe