Odpowiedzi

2010-02-28T17:53:40+01:00
1. Zbieramy grzyby tylko w lasach, które nie są objęte ochroną. 2. Owocniki grzybów zbieramy tak, aby nie uszkodzić znajdującej się w podłożu grzybni. 3. Owocniki o pełnym i twardym trzonie zbieramy przez delikatne wykręcanie z lekkim przyciśnięciem do podłoża. 4. Owocniki z miękkim, gąbczastym i puszystym trzonie odcinamy przy samej ziemi. 5. Miejsce po grzybie przykrywamy ściółką. Zapobiega to wysuszeniu odkrytej grzybni. 6. Nie zbieramy grzybów starych, zwiędniętych. Z nich wysypią się zarodniki i powstanie nowa grzybnia. 7. Nie zbieramy grzybów zbyt młodych, u których cechy rozpoznawcze nie zostały wykształcone i istnieje możliwość pomyłki. 8. Nie niszczymy grzybów trujących, ani nie jadalnych. Są one w lesie potrzebne i stanowią jego ozdobę.

2. Mikoryza - jest to powszechne zjawisko, polegające na współżyciu korzeni lub innych organów, a nawet nasion roślin naczyniowych.

3. To grzyby obierające potrzebne im do życia gotowe substancje organiczne z żywych organizmów.
2010-02-28T17:55:59+01:00
1.zasady grzybobrania
2.mikoryza
3.grzyby pasożytnicze

1. no to tak. trzeba mieć przy sobie jakiś mały atlas grzybów.
grzyba nie obcina sie nożykiem tylko obkręca się go i wyrywa ;d
2. mikoryza jest to współżycie grzyba z drzewem.
np.koźlarz pomarańczowożółty z brzozą
3. Huba drzewna
Buławinka czerwona
Pleśnie
grzyby pasożytnicze żyją kosztem drugiego organizmu,;p


PZDR ;d
liczę na naj ;dd
:*****
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T22:33:08+01:00
1.
Nie zbieraj grzybów jezeli nie wiesz jakie to grzyby.
Nie wyrywaj grzybów tylko scinaj nożykiem.
Nie dotykaj grzybów trujących.
Nie niszcz grzybów trujących, ponieważ sa pokarmem innych zwierząt.
Zawsze wychodź na grzybobranie z osobą która zna grzyby.

2.
Mikoryza to współżycie grzyba z drzewem, grzyb pobiera pokarm za pomocą korzenia drzewa nie wyżądzając mu krzywdy.

3.
Grzyby pasozytnicze to takie grzyby, które rosną na innych organizmach i wykorzystują substance potrzebne im do życia wyżądzając im krzywdę.
1 5 1