Odpowiedzi

2010-02-28T18:02:44+01:00
Warstwa mszysta chroni glebę przed nadmiernym parowaniem, a podczas deszczów chłonie wodę i magazynuje ją. Na łąkach mszaki są elementem niepożądanym, gdyż gromadząc wodę, stają się często przyczyną zabagnień choc gromadząc duże ilości wody -stwarzją jednoczesnie środowiska dla roślin bagiennych.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:06:37+01:00
Torfowce mają zdolność zatrzymywania wody , gdyż mech torfowiec jest złożony z dwóch rodzajów komórek: martwych i żywych. Żywe są odpowiedzialne za proces fotosyntezy ,natomiast martwe komórki mogą gromadzić wodę. Dzięki tej szczególnej budowie liścia mają zdolność zatrzymywania wody.
4 4 4