Odpowiedzi

2010-02-28T18:13:02+01:00
D1 = 12 cm
d2 = 16 cm
a = ?

½d1 = 6 cm = b
½d2 = 8 cm = c

a² = b² + c²
a² = 6² + 8²
a² = 36 + 64
a² = 100
a = 10 (cm)

Odp. Długość boku rombu wynosi 10 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:13:54+01:00
D1=12cm
d2=16cm
a=? (dlugosc boku)

wiadomo że przekatne dzielą sie na polowy
wiec:
1/2×12=6
1/2×16=8
i teraz tw pitagorasa

6²+8²=a²
36+64=a²
100=a²
a=10cm
odp: dlugosc boku rombu wynosi 10cm
2010-02-28T18:15:49+01:00
E=12
f=16

½e=6
½f=8

a²+b²=c²
6²+8²=c²
36+64=c²
c²=100/√
c=√100
c=10

ODP:Długość boku rombu wynosi 10 cm.