Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T15:29:37+02:00
CaCO3--- CaO (wapno palone) + CO2

CaO + H2O --- Ca(OH)2wapno gaszone

Zaprawa murarska - wapno + piasek

Twardnienie zaprawy murarskiej:

Ca(OH)2+ CO2 --- CaCO3+ H2O


Zachodzi reakcja chemiczna: CO2 z powietrza reaguje z wodorotlenkiem wapnia,tworząc węglan wapnia, produktem ubocznym jest woda.
10 4 10
2009-10-19T15:29:43+02:00
2009-10-19T16:00:18+02:00
CaCO3→ CaO + CO2
CaO + H2O → 2Ca(OH)
Zaprawa murarska - wapno + piasek
Ca(OH)2 + CO2 → CaCO3+ H2O